Avdelning 69

Vi är kvar på sjukhuset, älskade Ebba fick en liten svår start på livet. Eftersom jag inte hängde med riktigt vad som hände än så länge mer än vad E berättat så kan jag inte skriva så mycket om just då. NU ligger vi på avd 69 med helt underbar personal. Så hjälpsamma och svarar på alla miljoner frågor som vi har. Vi vet inte när vi åker hem, dom kommer inte släppa oss utan att veta att allt är bra vilket känns oerhört tryggt. 

Det blev en väldigt lång och smärtsam förlossning. Jag trodde aldrig den skulle ta slut och jag trodde nog jag skulle dö hundra gånger under tiden. Med hjälp av sugklocka så kom hon tillslut ut. 
Man kan ju tycka att smärtan ska vara slut efter förlossningen borde smärtan vara över, men nej. Beror ju säkert på hur förlossningen gick till men jag tror jag har blivit överkörd av en traktor. 

Men vad som absolut inte får glömmas att skrivas är att Ebba är värd all smärta i världen. Den kärlek jag känner för vår lilla dotter är enorm. Hon har tagit mig med storm. Den mest sötaste och underbara lilla tjej. 

E har varit så hjälpsam under denna tid, jag är så glad att jag har honom. Han får något som för mig varit jobbigt att inte låta lika jobbigt. Han är den positiva och det älskar jag hos honom. 
Jag hoppas vi snart får åka hem och påbörja det riktiga föräldralivet tillsammans. 

Nu ska jag fortsätta ligga och titta på det finaste vi gjort!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0