Efterkontroll och 2 månader

Nu har jag varit på efterkontroll, fått läsa min fl journal, hade inte krystvärkar lika länge som jag fick för mig. Annars tyckte jag nog att det var som jag mindes det. 
Berättade att jag gärna inte gör om vanlig förlossning, men hon berättade om att i fall det blir en vanlig igen så kommer dom göra en plan hur det ska gå till. Det är jag med på men helst vill jag nog ha ks. Inte för att jag är rädd för att föda eller att det gör ont. Jag vill bara inte vara med om samma sak en gång till. Det tog lång tid innan den sortens rädsla gick över. 
Jag tycker om min bm, hon är så enkel att prata med. 

Idag blir Ebba 2 månader, tiden går så snabbt. Jag älskar henne mer för varje dag som går hur det ens är möjligt?! 
Hon är ingen mini längre, sån skillnad från när hon föddes och nu, på alla sätt. 

Hon är så stark i nacken, hon sprattlar med armar och ben när hon ligger på skötbädden. Och hennes leende blir man bara så lycklig utav. 
Sömn som är både min och E's bäste vän är inte Ebbas. Visst sammanlagt under dagen blir det flera timmar men att sova flera i streck är inge vidare kul tydligen. Fast för några dagar sen slog hon rekord med 5 1/2 timma.. Efter det har hon legat på 1 1/2-2 istället.. Men vi kan vila på dagarna :)
Vagn är sådär kul, men sele däremot är en hit, svettigt men hon somnar gärna i den. Jag tror hon kommer gilla sittvagnen mer sen. 

Nu har ni fått lite uppdatering :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0