Helg..

Tänk att nu längre håller jag inte alls reda på när det är helg. Skillnaden på vardag och helg är att E är hemma något mer, men han ska ju gärna ut på något varje helg.
 
Satt och fyllde i om föräldrapenning och märkte att (om jag inte räknat helt fel, jag är duktig på det) vi kommer kunna vara hemma längre än jag trodde. Så efter E har varit pappaledig några månader kan jag gå hem igen. Och då verkar det som om Ebba inte kommer behöva börja på dagis förrän januari 2016.. Hoppas jag inte räknat fel nu, men vi tar inte ut alla dagar och i september behöver jag knappt ta ut alls eftersom jag får lite från humana denna månad. Så då sparar jag dom pengarna och tar inte ut några dagar nästa månad. Men det är ju om E känner att han vill fortsätta betala så pass mycket som han gör. Sen kanske det blir annorlunda när vi bor i hus med ekonomin. Vi får se, det gjorde mig glad iaf. Jag vill ha så mycket tid jag kan med Ebba och framtida barn.
 
Vår lilla tjej blev 10 veckor igår, det är ju inte klokt vad tiden springer iväg. En 6 kilos bebis är det nu, så en liten bebis är väl att ta i :) 
 
Katterna är lite svartsjuka, speciellt Skilla, hon är i protest här hemma också. Det låter kanske jättedumt men det hade varit skönt att inte ha katt just nu. När Ebba är äldre och kan kasta iväg katterna om dom råkar hoppa i hennes säng så funkar det bättre. Nu måste sovrumsdörren vara stängd när vi ska sova. 
 
 
Och denna lägenhet, hur kunde vi tycka om den så mycket när vi var här på visning? Ingen av oss trivs här, vi använder oss bara av nedervåningen vilket gör att lägenheten blir väldigt liten. Att köpa något till lägenheten intresserar mig inte alls som det brukar göra. Nej hoppas vi hittar nytt snart..
 
Nu dör datorn så får avsluta här :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0