Sällan

Det är sällan en människa gör mig riktigt förbannad men idag lyckades en. En person som inte känner mig, som jag inte pratat med på väldigt många år skrev att jag var den mest negativa person hon träffat eller liknande. Jag kan vara gnällig, absolut. Men jag är mycket hellre gnällig än den person hon är/har varit. 

Politik är så jävla känsligt för folk, löjligt känsligt för vissa. Det var så det började, en person la ut en negativ bild om moderaterna, jag undrade vad som var bättre förr när sossarna hade ledningen. För jag varken vet eller brydde mig inte på den tiden. Idag bryr jag mig lite mer men är inte insatt för fem öre, vården är kass, skolan är kass, men jag tror inte den var bättre förr? För när jag gick i skolan så hade jag outbildade lärare och det byttes lärare ofta. Vården kan jag inte svara på, jag behövde ingen vård och jag jobbade inte inom vården. Inom den vård jag jobbar nu tycker inte jag det är hemskt, visst kan det vara stressigt många gånger men jag tycker inte de äldre har det dåligt. Vården på äldreboende kan jag inte uttrycka mig om, jag jobbade där några månader och ansåg bara att det inte passade mig. 
Jag tror alla vill att vården och skolan ska skötas bra. 
Som det är nu har jag ingen aning om vad jag ska rösta på, jag tycker att alla har något bra men samtidigt något dåligt. 
Men nu lägger jag ner något som jag inte kan något/ väldigt lite om. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0