Mitt i natten

Jag älskar att sova men just nu är det svårt att hitta en skön ställning att sova på. Sen är jag för snäll mot katterna och låter dom ta halva min plats, men nu "tvångsmös" jag bort Sture så nu har jag min halva igen :) det är nog snart dags att avvänja dom från sovrummet. Oj vad jobbigt det kommer bli.

Idag var vi på första föräldrakursen, det var långt men intressant. Vi är sist beräknade i gruppen. Tror vi var bland de äldsta också. Idag pratades det om förlossningen, jag är inte rädd för att föda, jag ser fram emot det. Jag vet att det kommer göra sjukligt ont men som jag känner just nu så ser jag bara fram emot det. 

Lillfisen i magen verkar mer rörlig nu, ibland kan jag tro att hon försöker vända ut och in på magen. Det börjar väl bli trångt där inne. Jag TROR att det är hennes fötter som ligger uppåt och nästan sparkar mig på revbenen. Annars är hon en framtida boxare :) 
Men även att det kan göra ont ibland så är det fortfarande väldigt mysigt att känna av henne. 


Tänkte på en sak, min blogg kan anses vara bitter och gnällig. Jag skulle aldrig få för mig att skriva något som låter perfekt i andras öron. Mitt liv just nu är inte så innehållsrikt förutom bebissaker, men jag trivs med det ändå och det är ju jag som ska leva det. Jag är ingen person som skriver om känslor, jag är väldigt känslosam, fast för mig själv. Jag visar gärna inte hur jag känner utåt. Jag vill inte att det ska vara så men jag gör det bara inte. Jag är kass på att diskutera något som jag inte håller med om, så jag låter hellre bli. Fråga E. Jag är kass på att förklara saker också, inuti mig låter det bra, men när det kommer ut blir det väldigt fel. 
Jag absolut avskyr att prata inför grupp högt, har alltid gjort. Att bara säga mitt namn och intresse idag på föräldrakursen gjorde att hjärtat gick i 120. Jag är inte en person som hörs på de viset. 
Jag öppnar mig inte för människor i första taget. 

Vi kan ju hoppas att vissa saker ändras när den lilla kommit ut. 
Men faktiskt tycker jag inte jag varken är speciellt gnällig eller bitter i det verkliga livet :) Förutom när det behövs förstås ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0