Sista 4dagars ledigheten har gått..

Så var denna 4 dagars ledigheten över, det var kul så länge den varade.
Men den har varit trevlig, en del shopping som vanligt, men för ovanlighetens skull så åkte vi till Åsby, fick med mig lite blommor hem.
Sen shopping på stan och fick med mig lite nytt där med, det är roligare att handla kläder till sommaren. Jag har varit lite extra bortskämd denna helgen, så jag har knappt betalat för något alls.
Det blev mat på Texas ännu en gång, men jag tycker det är så gott och mamma och pappa verkar också tycka om det. Kikade på fotboll på World of beer och sen lite öl på Bishops.
Nu funderar jag på att köra 1 vit månad.
 
Försöker diskutera nästa hem med E, hans jobb är något så extremt drygt så det finns ju inte. Han väntar på att få reda på hans nya lön, vilket gör att det är total stopp i vart vi ens ska flytta. Ska vi bo kvar i Västerås eller flytta till Stockholm? Men det finns ju vissa nackdelar med Stockholm, dels så vill jag skaffa ett boende som jag vill bo kvar i ett längre tag, i sthlm har vi inga alls (vilket inte skulle vara ett problem om vi inte hade barn i tankarna), men samtidigt skulle E slippa pendlingen.
Men sen så vill vi ju också en dag flytta till hus, ska vi då först flytta till en cpdyr lägenhet i sthlm som inte hinner gå upp i värde under tiden vi bor där och sen flytta till hus efter 3-4 år i Västerås? Då kommer jag ännu en gång bo i en lägenhet som jag vet att vi snart kommer flytta ifrån, precis som nu. Och så säger vi att vi skaffar 1-2 barn under den tiden och så ska jag hitta ett jobb, sen har nog dom där 3-4 åren gått och då ska vi flytta tillbaka hit och jag ska leta efter jobb ännu en gång. På många ställen får man inte fast anställning på en gång.
Men annars, ska vi då skaffa lägenhet i Västerås först eller gå på hus på en gång? Jag är sådär sugen på hus, mest för trädgårdens skull, men det kanske inte är så hemskt ändå?! 
Vilka dryga jäkla problem...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0