I´m out..

Äntligen är helgen över. Jobbade delade turen för första gången på ett år igår. Kvällen gick ganska så bra men idag hade jag riktigt svårt stt få upp ögonen. Hemskt. Helgen var ganska så lugn.. Dom som planerar helgerna vet jag bara inte hur dom tänker, flygtid? Båda har jobbat ute och borde veta hur det fungerar....

Har tydligen inte bloggat på ett par dar, inget sug på de heller. Men lördagen blev vi bjudna på julbord, smask men köttbullarna gör jag godare själv. Ugnsbakade, nej tack. Men fy fan, fredagen och lördagen, tror inte jag mått så illa av att ätit så mycket i hela mitt liv. Uääärk! Halv pizza och lite(?) godis på fredagen och sen julmat på lördagen, orkade knappt med den varma rätten på julbordet. Spymätt. Har nog mat för en hel vecka i magen..
Vi tänkte köra någon bantning nästa år.. Behövs nog :)

Jul verkar osäkert, vet inte riktigt om det kommer bli som det brukar med släkten. Trist tycker jag, men jag vill iaf inte vara hos någon annans farmor och farfar och fira jul, skulle kännas konstigt. Inte jul. Så får se om de blir en jul utan tomte(!!!!) i år?

Nu är jag ledig tisdag, onsdag. Blir lugna dagar, men har lovat E frukost på sängen med nybakat bröd på onsdag, fan va snäll jag är. Och tårta på em, ännu mer snäll. Jag borde få ett pris för snällhet.. *host*

Imorn ska de bakas rulltårta, men jag minns bra att E gjorde dom väldigt bra själv, så jag köper sakerna och han får baka, jepp jepp :D


Kommentarer
Josefine Gustafsson

Vi har så kallad "flytande tid" på mitt jobb. Det innebär att jag är heltidsanställd men jobbar 90% schemalagt och 10% flytande tid. Meningen med "flyttid" är att man ska täcka upp om en kollega tex är sjuk, har semester etc. Jag tycker det funkar sådär. Vi har minst 2-3 vikarier inne varje dag iaf! Skönt är det iaf att man oftast har 2 lediga dagar på raken, så man kan flyta mkt en månad och ta det lugnt nästa osv. Och så jobbar jag "bara" var tredje helg!

2010-12-16 @ 08:30:41
Lina

Nej fy, jag är så snäll så jag aldrig svarar såfort jag är ledig..Är jag ledig så är jag ledig anser jag :) Men är det vissa dagar som nu ska vara bereda på att hoppa in då eller är det på alla era lediga dagar? Borde ju vara svårt att planera något då?



2010-12-17 @ 17:22:52
URL: http://lijos.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0