Back at home..

Då var vi tillbaka från München. Vi har haft en jättebra helg, över förväntan faktiskt.
Jag tänkte mig bara en storstad och inget mer direkt.
Men det fanns fina parker, den engelska parken var jättemysig. God öl i massor förstås. Och självklart var vi inne i ölhallar, den största antar jag var Hofbräuhaus. Där valde man antingen mellan 1 l öl eller en halvliter, jag höll mig faktiskt åt halvorna :) Men E var inte blyg..
Blev några turer med tunnelbanan, dels till den Olympiska stadion och parken, bredvid den låg BMW världen, där gick vi också in förstås. Många snygga bilar som man bara kan drömma om.
En småtråkig busstur hann vi även med, kom mitt i en biljakt men den fick vi ju tyvärr inte följa med..
 
Hotellet var också bra, låg bra till, nära stationen och centrum, fast på samma gång så hamnade hotellet på en form av hmm jaa... erotisk gata kan vi väl säga ;) Denna gången skippade vi den delen.. Det var för dyrt ;)
Men jag rekomenderar München, både för par och kanske lite mer som en mansresa som E säger. För öl fanns det gott om, shopping fanns det gott om (men helt stängt på söndagar då jag tänkte shoppa). Dom var ganska så sega på att ta beställning, kunde ta bra lång tid innan någon kom, men annars är jag riktigt nöjd med resan.
Och korv fanns det gott om. Jag är ingen korvälskare, men det fanns annan god mat också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0