Ledsen bebis

Ebba verkar vara inne i någon fas där hon är ledsen mycket. Jag kan hennes äta,sova uttråkad skrik någorlunda men dessa skrik vet jag inte alls vad dom betyder och väldigt lite hjälper. Som tur är håller det inte på allt för länge men det går i vågor. Tog hem en app om barnets utveckling och den stämmer så väldigt bra. Ebba har även börjat dregla rejält och äta på sig själv, blir skit sur när fingrarna åker ur munnen :) Det är tur att vi fick bärselen av mina föräldrar, hon somnar gott där. Jag dammsög och torkade golven utan att hon gjorde ett ljud.. Den får mig att kunna göra saker samtidigt som hon är nära. Vi är ute och går nästan varje dag i den. Det är ju inget kul att ligga i en vagn där man inte ser något enligt Ebba. 

Jag åkte iväg idag och köpte ny matta och vardagsrumsbord, jag spyr på detta hemmet men får väl försöka få det lite finare.. Hur det blir återstår att se. Får plocka ihop det lite senare..

Uss på lördag är jag ett år äldre, jag ser bara fram emot dagen för jag får äta onyttigt den dagen, jag har varit nyttig i en månad nu. Ungefär -7 kg sen jag började men 20 har nog försvunnit sen förlossningen.. Men det är en bit kvar.. Men det får ta tid helt enkelt. Men att kunna ta på sig jeans igen är ju nästan lika skönt som att ta på sig mjukisar.. Jag har ju levt i det många månader.. 

Nehepp nu vaknar Ebba till.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0