Bologna!!

Vi sitter i lobbyn på hotellet och surfar just nu. Mobil nördar båda två. Hittills har vi haft det jättebra. Fast jag måste nog ändå säga att jag hade förväntat mig lite godare mat, kanske är det jag som är kräsen men jag tycker inte den är något speciell. Ge mig några dagar till så får vi se om jag ändrat mig. Torsdag och fredag bestod av sol i ett fint Rimini, underbart varmt väder. Inte ens havet svalkade. Lördag och söndag var vi mest på antingen vägen eller på Mugello banan och såg på moto gp. Det var häftigt, är man känslig mot speedway ljud så ska du absolut inte gå på moto gp. Vilket ljud. Och vad mycket folk. Köpte mig en Rossi tshirt, egentligen är ju Lorrenzo den jag hejar på men va fan jag är ju i Italien :-D
Så efter moto gp med alla dess köer tog vi oss till Bologna. Vi åt en god middag i närheten och sen mitt på torget visade dom en film som vi såg. Jätte mysigt. Hela staden verkar väldigt mysig. Fina byggnader. Imorn ska vi utforska staden lite mer. Förhoppningsvis är dom bättre på engelska här än där vi varit. Nu ska jag snoka vidare på nätet innan det är läggdags!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0