5.1 Dag 5

5.e dagen som rökfri, har bara tagit ett tuggummi idag också. Så ännu ett framsteg. Men jag måste erkänna att jag saknar det ibland, som t.ex idag när jag väntade på bussen, då hade ciggen varit ett vanligt tidsfördriv. Men jag klarar mig utan det också.
Det som däremot gör mig fjantig är att det känns redan som jag går upp i vikt, jag äter inget mer än vanligt, försöker t.om äta lite mindre eller lite nyttigare än vanligt. Och ja, vågen säger också att jag gått upp i vikt, men jag tror inte det är av rökningen, snarare från nyåret, maten och alkoholen. Men vafan, får väl gå upp något kilo då, hellre det än att jag fortsätter röka.. Vet ju hur man gör för att gå ner det igen sen.

Nu slipper jag leta efter ljuslyktor, gjorde sånt jäkla kap på nisses idag, liknande den lyktan jag visade hittadejag där för bara 35:-, visst den var inte lika fin. Men tyckte ändå om den, sen hittade jag på ett ljusfat och två små lila söta ljuslyktor. Sen blev det även lite handlat från Ikea, lite små plock.
Gick in på city gross och köpte ett litet hjärta som dekoration och det fanns kandelabrar kvar. Men gick in på chillis sida och det finns även där :) I värsta fall om de inte finns i butik sen kan jag beställa genom nätet..

Nee nu ska vi nog se en film..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0