Månadsångest..

Varje månad ungefär vid den här tiden, då alla räkningar börjar trilla in, så kommer den där jäkla ångesten. Man sitter och räknar ihop hur mycket allt blir tillsammans och tänker på ett ungefär hur mycket man kommer få i lön. Jag mår illa redan nu över hur månaden kommer bli, för jag vill kunna spara undan till sol semester. Och eftersom jag var sjuk i juni så kommer lönen se så mycket sämre ut, och eftersom alla mina jobbhelger inte var med i den månaden så ser det ännu sämre ut.
Denna månaden har även räntan höjts, hur mycket vet jag inte.
Stures och Skillas försäkring har jag lyckats klämma in på samma månad och den månaden är förstås nu.

Varje jäkla månad vill jag sälja lägenheten för jag anser mig själv inte ha råd med den. Men sen tycker jag att jag borde fan ha ett annat jobb och tjäna mer pengar istället..
E börjar prata om att jag ska utbilda mig.. Hur ska jag ha råd med det? Jobba extra tydligen då.. Och det jag vill inom snar framtid är väl självklart att jag ska skjuta upp i några år till? Men hade jag börjat plugga för 5 år sen hade jag varit färdig nu och haft ett annat jobb.. Det är inte mina ord utan E´s, klart dom stämmer.. MEN det är samma sak då som nu, jag har inte någon jävla aning om vad fan jag vill plugga till, det som har varit intressant en stund skulle knappt ge bättre betalt än vad mitt nuvarande jobb gör, så nej tack.

Jag vet helt seriöst inte vad fan jag ska göra med mitt liv, men såhär vill jag inte fortsätta leva det.
Jag känner mig så enormt stressad när det handlar om pengar.

Jag vill gräva ner mig, precis som alltid denna tiden i månaden...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0