Sjukt så sjukt..

Idag fick vi hem papper om räntehöjning, jag har aldrig direkt tänkt på hur mycket vi betalar varje månad på bara lägenheten. Det är sjukligt mycket, idiotiskt mycket. Jag betalar nu ca 4850, då är avgift,ränta,amortering och lån inräknat, och då betalar jag 1000:- mindre än E. Vilket betyder att vi betalar ca 10.000 VARJE jäkla månad på en fjuttig 2.a, hur sjukt är inte det? Visst visst, vi kommer få tillbaka ca 6000:- var varje år, men så tänker inte jag. Det som går ut från mitt konto tänker jag. Jag hade alltså kunnat bo själv på gidde i tvåan, vad hyran kostade där betalar jag här. Blev irrterad, för det är så dumt. Hade jag tänkt och vetat hur mycket vi skulle betala innan vi flyttade, hade jag aldrig i hela mitt liv flyttat hit faktiskt. Hade det varit en 3.a hade det varit värt det, men för en 2.a? Vi gjorde beräkningar innan vi flyttade men det landade då fan inte på den här summan.
Jag hoppas att sommaren är helt jävla underbar att bo här, annars är det långt ifrån värt att bo här, för vadå? Lite vatten och nära city? Och om räntan höjs såhär i fortsättningen så har jag vilket fall som helst inte råd att bo här..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0