....

Igår kväll hade jag en depp kväll, arg över att så mycket ska handla om pengar. Endel säger att man inte blir lycklig utav mycket pengar, men livet skulle ju vara så mycket enklare om man hade så pass mycket så man aldrig behövde tänka på vad man kan och inte kan handla.. En normal lön räcker väl egentligen. Men på mitt jobb så är det inte några normala löner, inte enligt mig, man kan jobba som ett svin (det gör inte jag) men ändå knappt tjäna några pengar. Jag gillar inte hur lite pengar jag lever på just nu. Jag betalar endast 1000:- mer i månaden nu än innan, men ändå så känns det som om jag vore en urfattig student. Jag avskyr det.
Men jag måste tänka på att de senaste två lönerna har jag dels haft mindre i lön och sen nu senast fyllde pappa år, och då gick endel pengar åt.. Men ändå, jag avskyr det. Jag vill ha ett jobb som ger mig en normal lön, eller ett välbetalt jobb hade förstås inte varit fel, men jag nöjer mig med en normal lön.
Fram till jul kommer det vara ganska så tajt med pengar, julklappar och E var ju tvungen att födas i december ;)

Nej dags att skicka in en massa ansökningar nu..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0