9.e Mars

Tisdag, en dag till att jobba, uhh. Tycker det är lagom att jobba 2 dagar ledig en dag sen jobba igen :) Kanske kan kalla mig lat..
Imorn har vi mönsterplatsen, se om jag blir något klokare, tveksamt!
Undra när löneförhandlingarna är, tydligen ska det vara så att om man läser till usska nu så ska dom få 1200 i lönehöjning, det tänker jag då ta upp när jag förhandlar lönen, jag har då inte 1200 mer än någon som inte är usska i min ålder. Och något som gjorde mig väldigt förvånad var att en arbetskamrat som är över 60 bara har 1600 mer än mig i lön. Är inte det sjukt? Hon har lång erfarenhet och utbildning av flera olika slag. Nej vet ni va, detta året ut, sen är det fan på tiden att byta jobb. När jag är 60 ska jag då fan inte ha en lön på under 20 000. Jag skäms över min lön idag, hur skulle jag då må då? SJUKT!

Vi var iväg och storhandla innan, så nu har vi lite mat hemma. Vi har alltid mycket mat i frysen, det åker längre och längre in för varje gång och sen är det bortglömt och tillslut måste det slängas. Onödigt! I nästa lägenhet ska det vara en stor kyl och frys så man kan se vad man har hemma.

Vi fick ingen visning av Brottberga, men den var vi inte så intresserad av ändå. Jag vill nog hellre köpa.På det sättet kan man ju gå i vinst, en hyres är ju som att elda upp pengar, nästan iaf..

Snart börjar Cougar Town, sen ska jag se GOSSIP GIRL, finally! Oth och desperate verkar ha uppehåll :( Men imorn kommer även 90210 :D

Nehe över till tv.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0