Jobbhelgen är över..

Vet ni vad jag avskyr mest med mitt jobb? Ovetandes om inbeodringar. Idag skulle tydligen jag vara glad för att jag inte blev inbeodrad för kvällen. Seriöst, skulle jag bli glad för att dom inte beodrade mig att jobba utöver min arbetstid? Nej, det är så det ska vara, jag jobbar då jag ska, mina 100% sen ska jag kunna gå hem och inte ge jobbet en tanke. Jag har jobbat hela helgen, inte fått 11 timmars dygnsvila som egentligen är något man ska ha. Jag sa att jag faktiskt skulle ha vägrat den, då hade jag fått sparken sa L. Om jag ska vara helt ärlig vet jag inte om det gjort mig så mycket.
Jag vill gärna inte jobba på ett ställe där dom kan beodra (beordra??) en hur dom vill utöver ens 100%, dom bryr sig inte om vårat liv utanför jobbet. Så vill jag inte ha det.
Men eftersom det inte är deras problem om jag har något att göra efter jobb, så anser inte jag att det är mitt problem att dom har för lite folk, det är väl deras problem. Men så funkar det inom vården tyvärr. Det är en av anledningarna jag vill därifrån.
 
Nu ska jag fortsätta se på Pretty Woman, en film som man inte kan tröttna på. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0