Swear parents?

Jag har tänkt på en sak.
Säger ni svärföräldrar till er pojk/flickväns föräldrar?
Själv gör jag inte det, jag går den långa vägen och säger E´s mamma/pappa eller min sambos mamma/pappa.
Jag tycker inte det är något konstigt att använda det, bara för mig.
Men jag märker att det är många som säger det, även såna som nästan precis träffats, det däremot tycker jag nog är lite konstigt.

Men egentligen, från allra första början är väl egentligen svärföräldrar ett namn man använder när man gift sig?




Kommentarer
Hanne

Ingen aning om de egentligen e när man gift sig ?

Men jag gör precis som du 'calles mamma & pappa, elr 'min sambos föräldrar' .

Svärföräldrar låter som ett skällsord ;)

förknippar inte de me nått bra!

2012-01-26 @ 20:41:38
URL: http://villatretton.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0