1 dag= 1,33 dagar?

Åh lite smått irreterad idag, trodde dom tagit 3 dagar för mycket av mig, men tydligen ska det stämma, för när jag jobbar mellan 7.30-16 så dras det nästan 1.33 dagar. Vad är det för avtal egentligen som dom har gått med på? 25 arbetsdagar är alltså inte 25 arbetsdagar när man söker semester. Helt knäppt de där. Så istället för att ha 5 dagar kvar som jag egentligen borde ha, så har jag bara 2. Dom daagarna behöver jag till jul, så tjänstledigt får det bli när jag vill ha ledigt nästa gång till flytt och så. Känns ju jävligt bra.. Skitavtal! Jag tycker även faktiskt att detta är något som chefen borde berätta, för jag har aldrig varit med om detta innan när jag tagit semester, och avtalet ska tydligen varit likadant då? Riktigt konstigt!

Har precis haft visning, för dom som var här i söndags verkar inte hört av sig. Men de som var här nu verkar också kunna flytta in snart, toppen det också. OM dom nu är intresserade av att flytta in :)

E är och springer blodomloppet, så jag lär väl stå för maten, får nog bli köttfärssås ikväll. Idélös som vanligt, men enkelt att göra.

Tycker allt det kan bli lördag nu, kul att det kommer endel iaf :) Frågan är om maten räcker?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0