Home alone

Vaknade kl 8(!!!) idag på morgonen, mitt i en dröm också tror jag, hade rejäla märken efter mina naglar i handen. Det är tur jag inte har för långa och spetsiga (som tydligen är populärt idag) naglar.
Somnade igen några timmar efter att E åkt iväg. Så inatt sover jag ensam, det är tur att jag är ledig imorn för att sova ensam är inte riktigt min grej. Och konstigt nog så brukar inte katterna sova hos mig heller när han är borta. När han är hemma sover båda PÅ mig. Och nästa vecka åker E till åre så det betyder 3 nätter ensam, det ska nog gå bra men kvällarna och nätterna är så himla tråkiga utan honom..
 
Pratade med mamma innan, försökte göra Sthlm till något positivt för henne, när vi skaffar barn kan hon komma och hälsa på oftare eftersom pappa ofta är i Sthlm med jobbet :)
 
Kom även på en sak med Sthlm och jobb, eftersom jag säger upp mig här och inte kommer få fast anställning där på en gång(Om vi flyttar vill säga), så kommer jag bli utan lön en månad tror jag, beroende hur flytten blir.. Det hade ju varit bra om man visste på ett ungefär när/om vi ska flytta, men efter sommaren blir det väl säkert isf. Då borde jag vara smart att ta mina skattepengar till den månaden. Och så funderar jag även på om jag kan ta mina semesterdagar i pengar istället, om jag slutar? Då får man ju ihop lite av det också.
Jag borde nog inte tänka så jäkla mycket, det får bli som det blir..
 
Nu ska jag se på Falk, Joel har varit med allderles för lite de 2 senaste filmerna.
 
Förresten, ett film tips är The Impossible, en riktig lipfilm, det är som tsunamin i Thailand, så om ni ska åka till Thailand kanske ni vill vänta att se den efter ni varit där. Men den är så gripande, det är så sjukt att folk faktiskt fått gå igenom allt det där som var i filmen, och att folk överlevde. Vilken styrka man måste ha. Man åker till ett paradis som blir ett helvete. Fy!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0