Heeelg.

Det är så skönt att ha en 3 dagars arbetsvecka. Nu har jag helg :)
Mitt pucko till katt tyckte det passade att väcka mig genom att trilla ner på mig, han försökte hoppa upp ovanför sängen på hyllan men misslyckades och han landade på mig. Taaaaack Stu!
 
Har pratat lite med mamma, som gör mig lite nojjig över Sthlm, hur ska jag göra med jobb tänker hon. Jag tror det löser sig, jag tänkte kolla runt på jobb innan ens vi bestämmer oss för att flytta. Jag tror säkert jag kommer behöva jobba på 2 jobb och det gör mig inget, bara pengarna kommer in. Visst önskar jag att jag kunde hitta ett 100% jobb på en gång men det kan nog bli svårt. Med tanke på vilka erfarenheter jag har/inte har så är vården tyvärr min största möjlighet. Fast jag kommer söka annat, troligen inom butik. Och både inom butik och vården så är ett 100% jobb liten chans, därav 2 jobb.
Sen kan det vara lite trist att vi egentligen inte har någon där, eller jag har inte det iaf. Men Västerås ligger 1 timma bort så det är inget hinder för mig. Och tanken är att vi ska flytta till en 3.a isf så folk kan ju sova hos oss också, tills det 3.e rummet blir ett barnrum iaf ;) (vilket jag hoppas inte dröjer allt för länge)
 
Jäkla mamma som ska få mig på andra tankar :) Men jag vet att hon tänker på mitt bästa och att jag inte gör det här bara för E, men det gör jag inte. Mycket kanske för hans skull, men om vi inte trivs där så finns Västerås alltid kvar.
Men inget är bestämt, vi tittar fortfarande. Vi skulle först behöva sälja denna lgh, vilket kan ta tid, E vill veta hur det blir på hans jobb innan. Och sen måste vi hitta en lägenhet som inte skulle bli alltför dyr förstås, vilket är väldigt svårt.
 
Nu ska jag fortsätta njuta av min lediga dag, hade inte tänkt att göra något alls idag.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0