Jobb helg över..

 
Då var denna jobbhelg över, 2 veckor tills nästa.
Igår bröt vi bantningen och gick ut och åt på kvällen, både NOM och Hattfabriken var överfulla så vi gick till Texas Longhorn, inte mig emot, maten där är riktigt god och servicen är toppen också. Sen tog vi en drink på Varda och sen gick vi hem och såg Sune i Grekland, den var ju sådär. Sen somnade jag gott!
 
Efter jobbet idag så åkte vi och köpte lite blommor till uteplatsen, E fick stå för sina fula blomkrukor som jag gärna hade slängt men han får väl behålla dom då. Vi fick dom från den förra ägaren av lägenheten. Så nu har vi gjort ordning uteplatsen och ändrat om lite. Grannarna har satt upp paviljong och det ser jättemysigt ut, jag vill härmas lite men det kanske tar för mycket plats hos oss. Men ett tak över bordet hade varit bra. Samtidigt vill jag inte köpa något stort eftersom tanken är väl att vi flyttar (nånstans) efter sommaren. Och jag tror tyvärr inte att chansen är så jättestor att vi får en lika bra uteplats i nästa lägenhet. Men vi får se.
Vill även få den inglasade delen mysigare, just nu känns både bordet och soffan där ute för stora och vi är aldrig där. Funderar lite på detta:
Fast kanske bara stolarna och sen köpa ett enkelt ikea bord för 50:-. Som vi har nu tar det upp hela balkongen och det ser bara klumpigt ut.
 
Nu ska jag snart dra mig till bädden, ser fram emot min lediga dag på tisdag. Sömn sömn sömn. Å just ja, det är ju även valborgsmässoafton då, för min del kommer det bli lugnt eftersom jag som vanligt jobbar röda dagar.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0