Känsligt ämne..

Det jag kommer skriva nu kommer säkert irritera många, men man måste ju få rätt till en åsikt? (Eller kanske inte)
 
Ingen har missat allt prat om Sverigedemokraterna? Det han/dom gjorde i den filmen skyddar jag inte för fem öre, att han sa h*ra till tjejen var riktigt onödigt, gör man ens det i den åldern? Och att kalla någon babbe lover eller vad det nu var han sa är något jag kan tänka mig kommer ut ur en 15 årings mun.
 
Många avskyr SD, troligtvis för att dom har endel människor som inte alls borde vara där om dom vill få bort rasist stämplen. Men om man går in på deras sida, deras viktigaste frågor som det står: Invandring, brottslighet och ålderdom, så hittar inte jag det rasistiska.
De vill ge flyktninghjälp i närområderna t.ex.
Att dom vill att t.ex de invandrare som bor i Sverige ska anpassa sig till det svenska samhället, är det så fel? Att dom tycker att det ska vara skärpta krav för svenskt medborgarskap som språket, är det så fel eller konstigt?
Jag tycker inte det och jag är inte rasist nånstans.
Hade jag kommit till ett annat land som jag tänkt att bo i så skulle jag försöka lära mig språket så snabbt som möjligt, för min skull för att kunna hitta ett jobb och vänner. Att lära sig ett nytt språk är eller kan vara väldigt svårt men man måste försöka. Vi har haft många invandrare på mitt jobb som kom först och mer eller mindre inte förstod vad vi sa eller vi förstod inte dom, MEN de flesta har lärt sig väldigt snabbt.
 
Jag har Inte läst igenom hela deras sida, för jag är inte insatt i någon politik alls, men jag ville bara gå in och läsa en liten del av deras politik för att försöka hitta det rasistiska.
Läste även en krönika på aftonbladet av Karin Pettersson, rubriken: Dags att sluta gulla med SD. Aftonbladet hatar SD, det kan ingen ha missat. Så vilket gull hon menar det förstår jag inte. Men det jag undrar mest över är vad hon menar med sin sista rad: SD är inte ett parti som alla andra. De är rasister och ska behandlas därefter.
 
Hon tycker som många andra då, att SD är rasister, men hur ska en rasist behandlas?
Sen tror jag att rasism är olika för många människor, det är olika känsligt. T.ex, har jag en svensk flagga på mig eller sjunger Sveriges nationalsång så är det rasistisk för vissa, för andra är det helt normalt.
 
Ni får mer än gärna kommentera det rasistiska som finns från deras sida, inte om personerna utan från deras politik, för det är väl det som det egentligen ska handla om? Annars kan man nog granska igenom många andra partier och hitta många stolpskott där också, dom kanske inte kläcker ut idiotiska ord som dom i sd nu har gjort men jag tror nog allt det finns någon idiot i alla partier.
 
Så, fram med era åsikter :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0