Italien 2012

 
Hemkommna efter en riktigt bra resa i Italien. Det enda jag skulle ändrat på är att jag hellre haft 3 hela dagar med sol och bad istället för 3 dagar i storstad. Annars blev det riktigt lyckat, tack vare en gps så hittade vi riktigt bra. Endel av vägarna var inte att leka med, har man åkt runt på de grekiska öarna så vet man att det kan vara riktigt kringelkrokigt, det var ingenting mot vissa av dessa, påvägen från Rimini till Mugello trodde jag att jag skulle spy. Mådde riktigt illa ett tag. Resans höjdpunkt var väl ändå moto gpt, men åker vi igen så bokar jag nog gärna en riktigt sittplats. Nu satt vi i en ganska så brant backe med knöka mycket folk.
Men jag åker gärna tillbaka till Italien och jag gör mer än gärna om en sånhär kombinationsresa. Resan kändes längre och vi fick mycket gjort på en vecka. E och jag tycker väldigt olika om maten, jag tycker fortfarande inte det var något speciell medans han tycker den var riktigt god. Jag kanske inte är den pastiga typen..
Att vågen visar några extra kilon räknar jag med(tänker dock inte väga mig förrän jag tror jag gått ner dom;) ).
 
Jag brukar i vanliga fall längta hem de sista dagarna men inte denna gången, jag vill bara åka tillbaka. Ta med missarna och E och åka igen. Det jag saknat med Sverige är språket, dom pratar väldigt lite engelska tillbaka och jag som inte förstår ett ord förutom tack och varsågod på italienska, så fungerade kommunikationen sådär. Får helt enkelt försöka lära mig tills nästa gång.
 
Jag längtar redan tills nästa resa. Och den kommer inte bli förrän nästa år :( Buhu blähä!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0