God natt..

Dags för sängen kanske. Tvätt har mestadels dagen bestått av och bara tagit det lugnt. Lite småångest att min semester tar slut på söndag. Jag är inget sugen alls på den riktiga verkligheten. Den behövs ändras. Inom kort. Jag har varit för slö på den fronten för länge nu, dags att ge sig in i jobbsökarlandet igen. Men jag funderar på att tänka om, jag vill inte jobba mer röda dagar, kvällar och helger kan jag väl egentligen ta, men röda dagar som jul,påsk,midsommar och såna dagar vill jag vara ledigt. Men jag antar att det är kontorsjobb eller något industri liknande som gäller då. Jag tror tyvärr jag har för mycket damp för att sitta still och industri vill jag inte jobba inom. Ett rörande arbete är bra för mig, men som sagt trött på att alltid jobba röda dagar. Nu lägger vi det åt sidan i 3 dagar till, på måndag är mitt vardagsgnäll tillbaka ;)

Om det fina vädret klarar av sig tills imorn/idag så kanske vi ska ut en sväng och plocka svamp. Något ska man väl göra och kantareller är ju för jäklans gott. Sen får vi se vad helgen har att erbjuda, nya stället här vid hamnen kanske? Undra om de är fullbokat?!

Klockan är halv fyra, antar att man borde sova om jag inte tänkte sova bort resten av min semester..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0