24.2 KV

Blev knappt någon sovmorgon alls.
Vaknade upp flera gånger.

Ansiktsbehandlingen var jätteskön, kan jag gärna göra om flera gånger.
Sen efter jag fått i mig lite lunch så åkte jag ut till elund och shoppade lite, hittade 2 par snygga skor, för bara 300:-, så ett par snygg skor och ett par jobb skor. Och det var inte ens från skopunkten. Yeey!
Sen köpte jag lite saker till E.

E fick JÄTTEBRA tid på kortvasan, 2.02. Duktig min man är.
Så han förtjänar absolut sina överraskningar :)
Han får den ena ikväll och den andra imorn kväll..

Har hunnit med att städa lite också, plus råkat radera en mapp på E´s dator. Ojoj.. Skulle ju radera avsnittet jag tittat på.. Åhhh! Räknar med skäll och portning från hans dator. Men jag förstår.. Jag är så enormt jäkla klumpig.

Och hungrig är jag också, men vad äta? Köpte spicy hot till lunch så vill egentligen inte köpa utemat, men jag orkar heller inte laga mat. Vilka problem..



Kommentarer
Hanne

Genom alla bidrag som Reinfeldt har infört.

Arbetsgivare får bidrag för att 'anställa' folk (gratis arbetskraft), rut & rot bidrag som endast de som redan har pengar kan använda.

Som nu när jag e arbetslös. Har vatt me i akassan o har rätt till ersättning o allt sånt.

Men när du varit arbetslös i 90 dagar måste man gå med i UGAn på AF. Då får du lika mkt i ersättning som från akassan, MEN de e FK som betalar ut den.

Vem fan tjänar på de? Akassorna.

O svenska folkets skattepengar ska gå till att betala för oss arbetslösa som egentligen ska ha akassa. HELT SJUKT. Tkr jag.



Allt är absolut inte dåligt med de blå.

Men skulle aldrig någonsin få för mig att rösta på dem, hur osäkra S än är.



Reinfeldt försöker ju reda ut alla problem han ställt till med, men de händer liksom inget.



Men, de e bara min åsikt :P

Alla får tycka & tänka som de vill :)



Trevlig helg!

2012-02-24 @ 23:20:56
URL: http://villatretton.blogg.se/
Hanne

Ja menar att dom som inga pengar har, dem kanske inte kan utnyttja avdragen. Klart de e bra.



De gör ju så mkt som att de e du & jag & alla andra som står för min inkomst just nu. Skattepengar!

Som kanske borde gå till annat, t ex dem som ingen akassa har. Ensamstående, gamla, skolan.



Nä, man kan inte få annat än nej.

O har du fått nej 300 ggr så kan jag lova att självkänslan inte ligger på topp längre.

AF begärde igår att jag ska söka jobb i Växjö & Gislaved. Timjobb. Hur mkt lönar sig det för mig?

2012-02-25 @ 01:26:45
URL: http://villatretton.blogg.se/
Hanne

misstagen han har gjort är väl alla ändrade regler som gäller för sjukskrivna & så.



Mamma är för sjuk för att jobba, men får inte bli sjukskriven för hon är 'frisk' o 'arbetsför'.

Hon blev uppsagd pga att hon e sjuk.

Hon får ingen akassa för hon har inte jobbat tillräckligt. (pga att hon e sjuk).

Alltså: ingen lön, ingen sjukpenning, ingen akassa.

Elr jo, hon får grundbeloppet på 4800:-/månad.

Låter det skäligt för en 45-åring som jobbat & betalat skatt i snart 30 år?

Såna fel e de han gjort.

2012-02-25 @ 01:29:33
URL: http://villatretton.blogg.se/
Hanne

Haha, shit va ja låter aggressiv :P

Inget personligt mot dej ju, blir bara så irriterad när ja tänker på sånt där!



Tack, vi är sketanöjda :) !

2012-02-25 @ 01:30:33
URL: http://villatretton.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0