2.a November

Uhh har precis skruvat ihop en byrå, trodde det gick bra fram tills allt var klart och jag ser att nedersta brädan sitter feeeel! Penis! Ska försöka att ändra på det utan att skruva upp och om allt. För dte orkar jag fasen inte, då målar jag hellre om den biten.. E har sagt bra länge att han ska köpa denna byrå, så det är på tiden nu :)

I måndags ringde dom från ett jobb som jag sökte både i mars och i somras, dom frågade om jag ville komma på intervju, då skulle jag återkomma dagen efter, så jag ringde igår, då var han inte där så jag ringde lite senare utan svar. Ringde igen idag och då visade det sig att han var ledig fram till söndag. Så nästa vecka hoppas jag att jag får tag på honom.
Men jag är lite nojjig med det jobbet, det är provanställning på 1 år. Och inom det året hoppas jag iaf på att vara gravid. Vilket då får mig att tänka att dom kan sparka mig hur dom vill. MEN det är förbannat bra lön där, eller för mig skulle det iaf vara det.
Men frågan är då: Om jag får det jobbet, ska man ta det för pengarna och se vad som händer, eller ska man vara kvar inom vården med kass lön men en säkerthet att få komma tillbaka?!
Jag får vänta och se hur det ens går på intervjun. Ska inte ta ut något i förskott. Men ändå så far ju tankarna runt i huvudet. Sen funderar jag även på om jag får ta tjänstledigt från mitt jobb i 1-3 månader, för att se om/hur det funkar.. Äsch jag får ta det med min gr chef...

Man kan ju tycka att jag kan vänta med barn och sånt och jobba i över ett år, men nej. Jag har väntat Sååå himla länge nu och jag vill helst inte vänta en sekund till. Så den saken går bort :)

Nehe jag tänker hoppa in i duschen innan jag ska ge mig på byrån igen (med hjälp av E hoppas jag). Sen lär jag väl dra mig till sängen..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0