Suckkk!!!

Ser precis på nyheterna, en utländsk kvinna påstår att hon blivit diskriminerad av sjukvården p.ga hennes färg. Men det handlar inte alls bara om hennes hudfärg, för jag går inte till en enda utländsk tant/gubbe på jobbet och dom blir riktigt dåligt behandlade inom sjukvården. Ibland känns det som om dom skiter fullständigt i deras mående.. Jag tycker det är helt åt helvete fel, även om dom inte har så många år kvar så tycker jag att man ska göra allt man kan för att få dom må så bra som möjligt? Ska dom behöva lida sina sista år för att läkarna inte vill lyssna helt på dom? Behandla dom som om dom vore sjuka i huvudet? T.ex om jag är med en tant till VC så ska tanten prata med läkaren, men läkaren pratar med oss istället (inte alla, det finns ju de som är bra också) man vill bara säga till läkaren att "prata med henne istället, det är hon som söker hjälp inte jag"


Aja, dom har fått så mycket kritik redan i tidningar, men jag tror nog inte det blir något bättre..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0