Hemma från skärgården..

Äntligen hemma måste jag säga..
Åkte tidigt i onsdags till sthlm, på båten till Möja (Berg), tog ju ganska mycket längre tid än jag hade tänkt mig, åkte 10.30 från sthlm och var på Möja lite efter 15. Blev uttråkad efter ett tag.. Fick tälta bakom en dansbana, men de var ju gratis iaf. En ganska så mysig ö, lite större.. Den hade en affär, värdshus och en restaurang. Maten på restaurang Pärlan smakade väl inte sådär jättegott men de gick ju i, men vi kom i "säng" väldigt tidigt. Upp tidigt dan efter och leta efter klippor och bad, E hoppade i men jag höll mig på land, var ju fan svinkallt.. Okej jag är en badkruka.. Sen hoppade vi på båten till Grinda, var super fint väder så vi satt ute hela båtfärden, hann tydligen bränna näsan också.. Grinda var lite mysigare, fanns en liten gästhamn och ett fint värdshus, även en liten affär fanns där. Vi tog nog fel ställe att äta på, åt precis vid hamnen.. Medans värdshuset verkade supermysigt, vi gick dit efteråt och tog 2 öl.
Vi gick upp på bergen och där var det jättemysigt, fast på korten ser de fasen ut som vi står på marken..

Jaa så idag när vi vaknade så regnade så vi tog 12 båten hem..
Men jag kan säga att jag tänker aldrig tälta i ett 2.manna tält igen, aldrig i hela mitt liv, jag fick (nästan) panik för det var så jäkla litet, och sen har jag åkt på en satans förkylning och hosta, så någon luft kändes det som jag inte fick.. Men visst kan jag tälta igen men inte i ett så litet tält, trodde fasen de skulle vara större, kostade 500:- nedsatt från 1000:- borde det ju fan vara någorlunda bra tycker jag..

Så nu är väl min semester slut för denna gången, men det känns helt okej att börja jobba.. På måndag drar jag igång med bantning igen, det har råkat sätta sig några kilo fett på mig... Så dom ska fan bort, så lagom när man har gått ner allt man vill så åker vi igen.. Hoppas jag iaf, vi är tydligen inge rika :(

Nu blev det ett sånt där långt inlägg igen..

Cs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0