KABOOM!

Efter jobbet tog jag cykeln till veterinären, hade knappt luft i däcken och jag kan bara pumpa däcken på macken, så det gjorde jag, BOOOOOOM lät det och däcket sprängdes. Så då fick jag gå från Klockatorpet till Skiljebo, sen hela vägen hem med 3,5 kg kattmat, visst det är inte så tungt men efter ett tag så blir det jobbigt och så var det varmt också. Och inte nog med det så håller dom på att bygga om vägen i närheten så jag var tvungen att att en omväg genom lillåudden när jag gick hem. Var ganska så slut när jag kom hem..

Har kollat igenom sidor och forum om kattmat, väldigt många olika åsikter om vad man ska ge en katt som haft urinstopp för mat. Vissa säger att det är knäppt om man ger katten något annat än våtmat, medans vissa andra katter har fått urinstopp av just våtmat.. Hade tänkt om jag skulle kunnat gå över till något annat torrfoder än det jag ger nu, som kostar 337:- för 3,5 kg, det anser iaf jag dyrt. Men efter att ha läst igenom alla trådar så fortsätter jag nog som vanligt.. Det får väl vara dyrt, hellre det än att han får stopp ännu en gång. Är lite smånojjig över att lämna bort honom när vi åker, men hos E´s pappa så har dom ju sällskap större delen av dagen. Och då vet jag att om något händer så finns dom där.. och ännu bättre är att dom har en vän som är veterinär..

Nehepp nu ska jag se lite SATC


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0