Haircut..

Jag var och klippte mig idag efter jobbet, PÅMINN mig nästa gång jag pratar om att klippa mig att boka tid, inte drop in..
För det första gör det ont att få håret tvättat i den där saken. Sen hon som klippte mig, hon satte på den där "kragen" ganska så hårt runt halsen, och hon mätte håret HELA tiden, vilket gjorde att den där kragen gjorde mer ont. Hon verkade förbannad för jag har aldrig varit med om någon som kammat så hårt, mitt öra var ganska troligen rött efter hennes ilskna kammning. Och hon blev ju Aldrig färdig. När hon hade misshandlat mitt hår i en halvtimma så frågade hon om jag var håröm, nej jag är inte håröm men de gjorde ont i mina stackars öron. Tog en halvtimma med håret därbak, sen hade hon resten kvar, det tog säkert en timma innan hon var färdig. Och det blev inte riktigt som jag tänkt mig, hon vek håret innåt, jag vill ha det plattat, men aja jag kan själv. I vanliga fall brukar det vara skönt att sitta hos frisören men det kan jag inte påstå denna gången. Nej nästa gång bokar jag Moa som jag hade sist, hon var bra.

En dag till att jobba innan ledighet, SOVA..

Fick förresten reda på semestern idag, dom fick flytta mig på en vecka, men de hade jag redan sagt sen innan att det var okej, så 27-28 har jag ledigt, v27 åker jag nog hem hela veckan, v28 har E och jag ledigt tillsammans, vi har inget alls planerat. Tanken är väl att vi ska ta en charterresa i höst, storstad blir de iaf inte. Jag är sugen på Lefkas igen, finare ställe har jag inte varit på. Lagom stor ö..

Diskussionen har vi inte kommit nånvart med, eftersom vi inte är där än, så tycker inte han riktigt att vi behöver diskutera det. Vilket är förståligt, alla kan inte vara framtidsberoende som jag är.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0