Åh!!

Allt detta jävla snack om valet imorn. Jag blir trött på folk som försöker ändra ens åsikt om vad man ska rösta. Ingen har försökt ändra min, jag är inte den som pratar om det för jag är som tidigare sagt inte insatt i det. Men jag läser på facebook och på bloggar om hur trög och blåst man är för att man ska rösta på ett parti som den inte tycker om? Vi tycker olika, kan inte folk bara respektera det? Vill någon rösta på SD, låt dom göra det. Jag har inget emot det partiet, jag tycker inte att deras parti är rasistiskt, det har kanske varit det förut, men nu kan jag inte hitta något om det. Folk är bra jäkla dumma i huvudet när dom jämför SD med hitler? Ni måste verkligen skämta? Jag håller med SD i några enstaka frågor, jag tänker inte skriva i vad/vilka. Men jag tänker inte rösta på dom. För det finns andra partier som jag håller med i mer frågor än dom.

Jag har tänkt på detta flera gånger men gett fan i att skriva för det kanske finns något nötskal som kanske kommer kommentera något blåst nu, men tänk efter först. Ni får gärna skriva att dom är rasistiska, men då vill jag även att ni skriver vad i deras hemsida som är rasistiskt, jag kan ha missat något?

Vill även skriva att jag har inget alls emot invandrare, har flera stycken på mitt jobb som är underbara. Som jobbar och sliter. Det är inte invandrarna som går och kallar folk rasister hit och dit utan det är svenskar som gör..


Kommentarer
P

Haha, det är så jävla sant. Jag och mina föräldrar t.ex går åt varsitt håll. Jag röstar rödgrönt, för jag tycker det gynnar mig bäst och det jag värnar om. Trots att de förnekar det, känns det som att de försöker övertala en att byta sida. Sånt är förjävligt - det är ett demokratiskt land vi lever i och man har rätt att rösta vad fan man vill. Även om SD inte är stora favoriter för mig så hatar jag inte de som väljer att rösta på dem, eller försöker få dem att tänka om.



Är så trött på allt valtjafs nu alltså. Ska bli skönt när det är över :(

2010-09-18 @ 21:15:32
URL: http://heartgun.blogspot.com
Lina

Jag håller med, jag kommer rösta på alliansen, jag har ingen direkt anledning, dom verkar bra. Nej varför ska man gå på folk som väljer ett annat parti, det är så fjantigt.



Men som du sa, det ska bli skönt när det är över..

2010-09-18 @ 21:19:30
URL: http://lijos.blogg.se/
Lisa Parland

Hej Lina!

Jag skulle aldrig ändra uppfattning om dig utifrån vad du röstar på.



Men angående SD måste jag nämna något. Otaliga personer på deras vallistor och ordförande i deras lokalföreningar är dömda och åtalade för olika brott, allt från våldtäkt och misshandel till rattfylleri, grov förskingring. Inget annat parti har ens i närheten så många kriminella på sina listor. Om man tänker på att SD är ett ganska litet parti är det anmärkningsvärt att de ska ha så svårt att hitta kandidater och ordföranden som inte är kriminella, tycker jag. Och eftersom partiet pratar väldigt mycket om hårdare straff och att bekämpa brottsligheten blir det mycket dubbelmoraliskt.



Jag tycker det ska bli spännande att se om de lyckas skrapa ihop 20 personer till Riksdagen som INTE är dömda för något överhuvudtaget.



Självklart kan och ska man inte förbjuda någon att rösta på SD, men däremot tycker jag det är viktigt att upplysa om att det finns oerhört många fler dömda brottslingar där än i något annat parti.

2010-09-20 @ 09:42:21
Lina

Jo så kanske det är. Måste bara skriva att jag INTE röstade på dom.

Nu menade ju jag att jag inte hade hittat något på deras sida om att de var rasistiska, eftersom det är det alla pratar om, att de just är rasister. Har inte grävt så långt så att jag hittat vad de åkt in för. Men några såna människor ska ju fan inte få sitta i riksdagen.

2010-09-20 @ 18:55:50
URL: http://lijos.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0