4 dagar ledigt

Äntligen är vecka 2 på schemat är, vilket betyder 4 dagar ledigt. Så nu är det inget mer jobb för mig denna vecka. HÄRLIGT!
Snö har det kommit lite idag, men inte i närheten som stackars Vetlanda har fått, det verkar ju t.om stanna? Usch stackare.. Usch jag ryser av bara tanken med vinter, snö och kyla. Det är mysigt att tända ljus och lite mörker. Men jag avskyr att jobba i den kylan. Men vi hoppas på att det är sista vintern inom vården, eller det är ju bara jag som kan bestämma, jag tänker ju söka annat om Ikea inte vill ha mig.

Nu när man får snåla lite på kläder (Buuuuu) så ska jag nog göra en "Måste ha lista" Lär nog få börja med en vinterjacka (trivs inte i den långa svarta som man kan gömma händerna under kragen på), sen platta vinterstövlar som jag kan ha till jobbet. Tur nog är det inte sådär jättekul att shoppa kläder i denna årstid.
Men någon jacka lär det troligen inte bli denna månaden.. Om jag inte hittar någon fin billig. Men hur stor chans är det?

Har pratat med mamma idag, tror pappa kommer bli skit glad över sin present. Ska bli kul att se hans reaktion nästa vecka.. Tror jag ska vara snäll och göra hans schwarswald tårta i år igen, han fyller ju faktiskt 50...

Nej nu ska det ses på drägg (Kungar av tylösand)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0