Ledig dag slut..

Kom en timma för tidigt till körskolan, tur att körskolan ligger i city så man kunde titta lite i affärer. Det tråkiga var att jag inte kunde köpa något. Jag borde nästan få ett diplom snart för att inte ha köpt något klädesplagg på snart 2 månader.. Tittade lite efter present till E som fyller år i december.. Men han vet om att jag inte kan köpa något speciellt dyrt till honom. Jag gillar verkligen inte att vara så här fattig, jag klarar ju mig egentligen, jag har inte haft min fulla lön under någon tid som vi bott här, sjuk och tagit tjänstledigt. Även denna månad kommer inte vara full lönad men nu kommer den STOOORA lönehöjningen (måste nog skriva att det är ironi ifall någon på mitt jobb läser bloggen och misstolkar totalt), så lönen denna månaden kommer inte vara någon större skillnad från min vanliga lön utan sjukdom.. 
 
Måste väl börja igång med mer jobbsökande, jobben kommer ju tyvärr inte till mig. Hade ju varit skönt annars.

Jojust ja, körningen gick rätt bra trots all slask, att det var halt kändes ju, satt som på nålar när jag körde. Nästa vecka så ska jag göra något form av teoriprov för min körlärare, då ska han bestämma om han tycker jag är redo för det riktiga provet. Så ikväll köpte jag hem från en sida som jag kan sitta och göra massor av prov. Så nu är det bara att plugga plugga och plugga ännu mer. Men fan jag måste klara de här innan jul... Jag är mer nervös över teorin än uppkörningen..

Nepp ska plugga lite till innan nattedags..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0