Lördag

Jahopp då var nästan helgen över.
Idag kom vi upp ganska så tidigt, åkte till Kajen och åt lunch, man fick bestämma sin egen sallad, väldigt bra. Gott var det också, och inte snålt med mat måste jag tillägga. Efter det gick vi runt och kollade lite på lägenheterna som låg däromkring. Super fint läge om man har balkongen åt vattnet, och lägenheterna där är dyrare än hus i Vetlanda. Vi hade lite tankar åt att köpa en tvåa där, men jag tror inte jag har råd, eller visst har jag råd men då kan jag inte köpa något annat knappt. Och så vill jag gärna inte leva.
Senare på kvällen blev det Spicy got och besök hos J,S&N, blev inte där speciellt länge. Åkte hem och fortsatte leta lägenheter, nu har vi intresseanmält oss på två hyreslägenheter, och imorn ska vi ut och kika hur en ser ut utanpå iaf.. Sen är ju visningen imorn, jag hoppas man kan få någon form av information hur det ser ut med avgiften och så. För om den kommer höjas med ca 2000:- så är inte mitt intresse så stort längre. Den är verkligen super fin men njee det är den nog inte värd om den blir så dyr. Men vi får se. Jag är nästan mer sugen på en av hyreslägenheterna just nu.

Annars har jag varit inne och kikat på lite distansutbildningar, såna som kanske kan ge lite mer i lön. Florister tjänar ju tyvärr inte så värst mycket. Så nu är mer tankarna att jag ska plugga marknadsföring till hösten och sedan någon form av copywriter efter. Allt är på distans, copy utbildningen kostar lite men inte lika mycket som floristen. Och man kan tjäna ganska så bra som copy writer. Men ska undersöka lite mer om jobb innan jag börjar på något. Vem vet, jag kan säker hunnit ändra mig flera ggr innan hösten..

Men nu är det snart dags för sängen, vi tänkte gå upp tidigt imorn (08) och se på vasaloppet, jag går nog upp och sitter uppe en stund innan jag slocknar i soffan.

 

G´nite



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0