Ledig i 4 dagar!

Min jobbdag blev kort, hade inga eftermiddagar alls, så jag gick hem, eller rättare sagt ner på stan och kikade efter en klänning, den jag hade tänkt mig var inte heller så bra. Klänning kanske inte är min grej. Så jag gick hem tomhänt. Sen åkte jag hem en stund, åkte ner till körskolan, det gick väl ganska så bra.

Hem igen och vila en snabbis sen åkte jag och köpte thaimat.

Nu har jag suttit på hemnet och letat lägenhet IGEN, jag hittar en jättesnygg, fast den är på fel område enligt E. Fanns INGET ALLS att göra om, och det var en trea, billigare en tvåan som vi la bud på, med ca 400:- mer i avgift. Vi (E) kollar på 2.or som kostar närmare 1,5 miljon, och sen när vi ska flytta till en 3.a då? Vad fan kommer den då kosta? Jag blir så trött på detta så de finns inte.
Det finns en till tvåa på samma ställe som den andra 2.an, den är pissful, men E tyckte vi skulle lägga skambud på den, men saken är att vi inte kan låna upp på lägenheten ändå. Så varför ska jag flytta till en lägenhet som är fulare och dyrare än den här? Inte en chans. Hade vi kunnat låna upp 200 tusen är en sak, men vi kan inte. Det hjälper inte att tapetsera om, köket,golven,badrummet,dörrar, allt är så enormt fult. Så NEJ!
Men helt seriöst, jag har ingen lust mer.
Jag ville verkligen ha den andra lägenheten men man kan inte lägga ett pris som man kanske kan få den sålt för sen.

Nu är jag ledig 4 dagar, skönt, men jag har inget annat än lägenhet i huvudet. Imorn ska det tvättas och städas, och mellan det hoppas jag att kunna lägga mig ute och sola lite. Fredag är modellsaken, lördag är det nog lite fest hos E´s vän..

Jag känner mig inget positiv alls just nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0