Übertrött

Fy vad jag är trött, och jag är fortfarande hungrig fast jag nyligen åt. Pasta och falukorv, inget mättande alls.

Idag var det en ganska så kass dag, jag visste ju om att den var tråkig, men inte att alla skulle vara så griniga. Nej vet ni va, jag börjar lessna ganska så rejält på detta nu, samma visa varje dag, samma dåliga lön varje månad. Jag kan jobbet i sömnen. Jag orkar inte, jag tappar tålamodet. Jag måste hitta någon distansutbildning som man kan bli något utav, så jag under tiden som jag pluggar ändå kan jobba, så man inte blir helt pank. Jag förstår verkligen inte hur folk inom hemtjänsten(alla har säkert inte lika kasst betalt) har råd med lån på hus och bil och även har barn, eller har de män (oftast kvinnor som jobbar) som betalar mycket mer där hemma? Isf förstår jag. Men så är det inte här,för om vi ska flytta, ska jag skaffa bil, lär jag ju betala min del. Jag har knappt råd att försörja mig nu, eller jo det har jag väl, beroende på hur mycket jag shoppar varje månad,men jag tror knappt jag skulle ha råd med en köpeslgh och bil. Jag måste verkligen räkna på de där..

Efter jobb så tog jag en lång lång vilopaus. E kom hem och gjorde mig sällskap. Tror inte det blir tidigt i säng inatt. Tänkte snart hoppa in i duschen..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0