It´s nice to be home!

Så då var vi äntligen hemma. Det är skönt att åka bort ibland men det är ännu bättre att komma hem igen. Men resan har varit bra, väldigt mycket ryssar och estländare på båten, och mycket drägg och äldre. Väl framme i Tallinn så tänkte vi att vi skulle ta oss själva till hotellet eftersom det skulle ligga 500 m från hamnen, det gjorde det också, men vi åt helt fel håll, jag hade bara med mig högklackade skor, och en stor väska att bära runt på, så vi gick runt och letade och letade, kände hur tålamodet sjönk och mina fötter gjorde förbannat ont. Vi gick tillbaka till hamnen och tog en taxi, sen äntligen framme på hotellet som enligt mig var väldigt fint. Väldigt fräscht.
Sen gick vi ner på stan en stund, som låg närma som tur var, och jag fick då ta och köpa ett par skor, denna gången blev det uggs, ojjjj vad skönt det var att sätta på sig ett par platta skor. Billiga var dom också.

Sen gick vi tillbaka till hotellet och gick till poolen, åhh så skönt. Bar i poolen också :D
På kvällen hade vi blivit tipsade om en medeltidsresturang, lät ju intressant, men ALLT var från medeltiden, förutom bestiken, maten smakade för jävligt, och fanns knappt några öl att välja mellan, jag tog någon honungsöl, den fick jag ge till E, för usch vad äcklig den var. Dom hade inte ens cola, det var verkligen medeltiden. Nej det var inget att rekommendera, fast det fanns säkert mat som var god, men menyn var inte den lättaste att läsa. Så jag åt ju knappt maten, E fick den också, så jag fick besöka Mcdonalds och köpa en cheeseburgare.

Måndagen blev det lite mer shopping, ZARA fanns där, så jag köpte ett par jeans och en tröja. Är lite billigare än i Sverige. Men den dagen såg vi att det fanns ju faktiskt hur många medeltida resturanger som helst att välja mellan, vi borde valt en annan. I Estland verkar det vara väldigt mycket päls som gäller, var päls på de flesta äldre. Båten hem blev det en hel del shopping på taxfree, vill knappt tänka på hur mycket jag köpte för. LM var super billigt för en limpa, så jag köpte två, sen vin, och sen någon apple source eller vad det nu heter.. Super gott i drinkar. Men inget godis, för jag gissar på något eller några kilo plus efter dessa dagar, vi åt buffe två ggr på båten, så massor med mat. Så nu har vi sagt att på måndag ska vi köra 3 veckor bantning.. Jag ska köpa hem en massa Ww mat. Smidigt och bra, lätt att hålla någorlunda koll på kalorierna då..

Aja nu ska vi snart hämta hem mina älskade katter, har saknat dom MASSOR! Men en bra resa annars, kanske åker tillbaka till våren igen. Nu är jag ledig några dagar till och ska ta en rejäl städning här hemma, och sen bara ta det lugnt..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0