Hemma i Vetlanda..

Ja då var jag hemma i skogarna. Kan säga att resan hit var inte den bästa. Till at börja med så skulle mitt första tåg från västerås vara försenat(PANIK) men då hade ett annat tåg blivit 2 timmar försenat så jag kunde åka med det som kom exakt den tid som mitt tåg skulle gått. Resan mellan Falköping och Nässjö gick ju bra, då trodde jag att det var lugnt resten, men nej nej mitt ute i skogen mellan Nässjö o Vetlanda så går tåget SÖNDER!! Vafan! Men som tur var så kom en buss väldigt snabbt. Men från att jag lämnade hemmet i västerås till jag kom hem i vetlanda hade det tagit ca 7½ timma. Alltid så kul. Nu har jagb precis bokat hemresan, inget jag ser fram emot för dom har redan varnat för förseningar. Men jag tog den snabbare resan, den kostar mer men jag kommer snabbare hem.

Så igår när jag kom hit så hämtade mamma mig, vi åkte hem en stund, sen handla lite, sen upp till morfar, träffa "lille" buster som ligger ute i snön och det toksnöar, han var en snögubbe. Sen klädde vi granen :)

Jag ska snart hoppa in i ducshen, mamma och jag ska åka och äta nånstans när hon slutar, sen vill jag nog kolla lite på stan. Ikväll blir de Bingolotto, jag ska vinna massa pengar. Så kan jag bjuda familjen på en resa :) Och E med förstås :)

Nehe om jag ska ta och göra mig i ordning då.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0